tisdag 1 oktober 2013

Squat challenge oktober 2013

Mina ben bara skakar. Idag började den- squat challenge!

"Vi delar alltid upp squatsen i 25:or just för att det är skonsamt för knäna. Mellan dessa gör vi tio armhävningar antingen på tårna eller knäna. Sen avslutat vi varje challenge med planka som vi ökar successivt. Eftersom det är 50 squats i dag så kör vi 25 squats + 10 armhävningar + 25 squats + 10 armhävningar och avsluta med 30 sekunders planka – det är en bra dag 1. Just det 30 sekunders vila mellan varje 25+10, inte mer."
 Saxat ur Elaine Eksvärds blogg, inspiration för hela grejen!

Jag ökar plankan med 5-10 sekunder/ dag.

Varför squat challenge undrar ni nu i chips och soffkoman? Jo för att det är oktober, den månaden när man absolut inte vill gå ut för det är mörkt, kallt blött och vidrigt. Jag har redan dragit på mig en höstförkylning, börjat snacksa i mig kakor varje kväll och jag oroar mig att mitt rumpavtryck i soffan ska bli permanent. Just därför är det här precis vad man behöver, för detta kan jag göra framför Project Runway och det går dessutom snabbt.

Och nu när jag skrivit det här så måste jag göra det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar